vineri, 10 iunie 2011

Linişte

Ascult un bob de ploaie răsfirat,
în ploaia vieţii şi luminii atârnat
De lustre efemere cu becuri aurii,
De ramurile grele furtunii fumurii.
E linişte adâncă în bobul cel uitat.

E linişte furată în zâmbetu-ţi vărgat,
De stropi de ploaie arsă în sufletu-ţi purtat,
în lungi şi grele cáre a viselor mirare,
A zării tale albă pe marea de cicoare.
şi arborele veţii se nalţă încărcat.

E-o linişte de somn uitat în nefiinţă,
Ce mai tresare-n şoapte în clipe de putinţă,
Pierdute-n adiere a timpului stăpân,
Purtat în albe pânze a vechiului pământ .

E linişte în cer, în zori şi în apus,
E linişte de noapte în miezul astei zile,
O linişte desparte un vis de mult ascuns,
Ce linişte era în ultimile file.





















10 Iunie 2011

5 comentarii:

  1. Gabi, pentru ca esti un suflet sensibil, poetic, care crezi ceea ce face, te rog sa fii sincer pana la capat si sa Il cauti pe Hristos. Nu iti cer altceva, decat sa fii sincer cu tine insuti si sa cauti pe Hristos, sa vezi unde este El. Sunt sigur ca El iti va raspunde. Am citit ceea ce ai scris pe petitie, eu sunt unul din semnatari. Hristos nu vrea sa piarda pe nimeni, El e Dragoste, dar nu asa cum o intelegem noi oamenii, noi ne credem buni, dar Hrsitos ne invata ca bunatatea nu poate fi bunatate si dragostea nu poate fi dragoste decat atunic cand intri in comuniune cu El si cu Biserica Lui cea Una. Adevarul doare, pentru ca nu Il intelegem, Biserica nu are nici surori, nici verisoare. Biserica este Una si tot ce ramane inafara ei piere.

    RăspundețiȘtergere
  2. Prieten nu este cel care te lauda, ci cel care iti spune adevarul. Cineva care te uraste, te va maguli cu minciuni. La fel si in credinta, aceasta petitie este o dovada de iubire a fratilor Ortodocsi pentru copii lui Dumnezeu care sunt afara din Casa(Biserica), iar afara e frig si furtuna.

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu nu ştiu care este voinţa lui Dumnezeu. Sunt om şi nu eu hotărăsc ce e bine şi ce e rău. Domnul are o misiune pentru fiecare în parte şi ni se relevă pe atâtea căi! Nu ştiu cine e drept şi unic, nu ştiu cine e mai presus de celălat. Ştiu doar că în decursul timpului, ca biserică, am făcut multe greşeli şi lucruri de care nu ne mândrim, însă ne căim, recunoaştem că am greşit, şi regretăm suferinţa produsă celor din jur. Putem iubi la fel ca toţi ceilalţi. Iar Dragostea este Domnul. Dacă dragostea este unică, şi o simţim, iar Dumnezeu este unic, atunci noi nu simţim dragoste? Suntem oameni, fiinţe binecuvântate de Creator cu suflet, şi am simţit atâta ură,când am citit acele rânduri, încât m-am speriat. Ar trebui să ne iubim, iar dacă nu, măcar să ne acceptăm, căci Dumnezeu are grijă de fii săi, albi, negrii sau asieni, şi li se relevă mereu. Încercăm să studiem pădurea dar nu vedem copacii. Vorbim de oameni aici, de suflete, de vieţi, şi nu de cine e vredinc sau nu.
    Am încercat să iubesc pe toţi, indiferent de cultură sau de naţie, deşi nu prea am reuşit. Totuşi încerc în continuare.
    Mereu am susţinut ecumenismul şi am sperat că va avea loc o unire, însă la nivel sacramental (botez,căsătorie). Unirea într-u totul nu e posibilă, ar duce la haos şi distrugere. Prietenul meu adevărat este Cristos, iar el nu mi-a impus niciodată nimic, ci m-a lăsat să-l descopăr singur. Important e să credem şi să ne rugăm. Iar lumea de astăzi nu o mai face.
    Mă bucur că ai reuşit să mă găseşti. Sper din toată inima să nu mă urăşti ci să mă accepţi ca prieten. Sunt om, si nu pot mai mult decât îmi este dat să cunosc. Multă sănătate şi numai bine.

    RăspundețiȘtergere
  4. NU urasc pe numeni. Slava Domnului, iar ceea ce este scris in petitie nu are nici o legatura cu ura, ci cu Adevarul. Dogma este osatura, o credinta adogmatica nu poate duce la Dumnezeu. Dumnezeu a vorbit pe limba noastra, si a luat trup si sulfet omenesc. Eu il iubesc pe african si pe chinez si pe tigan si le doresc mantuirea, de aceea ndiferent cine ar fi, le spun adevarul. Apostolii nu s-au unit cu paganii, ci au marturist pe Hristos, tocmai de aceea au si fost acuzati si ucisi. Erau acuzati ca vor sa rastoarne ordinea social religioasa. Acesta este crestinismul Ortodox, rastoarna ordinea, spune adevaruri dure, dar iubitoare. In petitie, chiar ultimele comentarii (de la comentarii) sunt foarte graitoare, arata ca sunt crestini cu constiinta adevarului, sau care vor sa descopere adevarul, fie carholici fie ortodocsi. Adevarul nu e unilateral dar e Unic, Biserica Ortodoxa trebuie sa predice Evanghelia la toata faptura si sa spuna fara teama ca inafara ei nu poate exista mantuirea in Hristos.
    Daca nu mi-ar fi pasat de omul de langa mine nu as fi scris aceste randuri. Iar textul petitie nu mi-a trezit ura, ci dincontra am zis: iata lipsa ipocriziei, iara adevarul fara masca.

    RăspundețiȘtergere
  5. Din contră, eu am simţit foarte multă ură şi dispreţ. Şi cred că această petiţie nu va duce decât la o ruptură mai mare între biserici. Şi inainte de toate ar trebui să fie dragostea între semeni. Am citit foarte multe cometarii şi personal m-am speriat. S-a vorbit foarte urât de Biserica din care fac parte şi de credincioşii ei. Oare chiar aşa ar trebui soluţionată această problemă? Nu am simţit învăţătura lui Cristos. Una este să afirmi că oferi Adevărul, pe însuşi Domnul, ceea ce este un lucru nobil şi frumos, iar alta este să-l arunci cu atât de multă ură spre ceilalţi. Parcă e un război, iar în război mor mulţi nevinovaţi. Imi pare rău, asta am simţit şi nu e bine să se facă asemenea lucruri pe calea aceasta. Cea mai bună ar fi o invitaţie la dialog, o discuţie, eventual dezbatere, nu a lovi în celălalt prin cuvinte.
    In dumneavoastră cu siguranţă se găseşte adevărul şi tăria, şi nu contrazic adânca înrădăcinare a credinţei creştine înfiripată în sufletul vostru. Din contră, o afirm şi o susţin. Mă bucur că există asemenea oameni care au puterea de a susţine ce cred şi a fi mărturie vie pentru ceilalţi. Însă unul mai mic(în credinţă) , care nu înţelege ca atare problemele propuse, fie el catolic sau ortodox, pur si simplu se va adăuga celorlalţi din tendinţa de a urma exemplul oferit. Iar el nu va vedea prietenie în această petiţie ci probabil ură.
    Astăzi lumea nu mai crede, nu se mai roagă. Cred că acestea ar trebui rezolvate, atât în Biserica Catolică, cât şi în cea Ortodoxă. O sensibilizare şi o chemare la credinţă. Acestea nu se mai fac şi din ce în ce mai mulţi oameni işi iau viaţa, cad in păcat şi necurăţie, în indiferenţă şi multe altele. Nu se merită să apară conflicte dogmatice, când lângă noi mor atâţia oameni tocmai pentru că nu reuşim sau nu vrem să-i vedem. Suntem creştini, egali în faţa Domnului. De aceea propun impăcare şi înţelegere întrre oameni. De restul va avea Domnul grijă.

    RăspundețiȘtergere